Tóth Eszter szurkolói honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Frissítés

 

10.27. MECCSEK!!!

 

 

 

Beállítás Kezdőlapnak!

Menü
 
Eszti

 
Eszti meccsei
 
Linkek
 
Számláló
Indulás: 2009-09-15
 

Layouts

 

 

A sportág szabályainak rövid leírása a következő.
Hét fő alkot egy csapatot (öt cserejátékos ülhet a padon, bármikor lehet cserélni, de csak a kijelölt helyen lehet elhagyni a pályát), közülük egy a kapus, aztán a támadóknál szerepel két szélső, két átlövő, egy irányító és egy beállós. A kétszer 30 perces mérkőzésen a cél: gólt lőni az ellenfél kapujába (az óra folyamatosan fut, viszont a játékvezetők megállíthatják, ha úgy vélik, hosszabb megszakítás következik: sérülés, kiállítás, messzire száll a labda, törölni kell a pályát – ilyenkor az ő jelzésük után indítható újra a stopper). A góllövéshez nyilvánvalóan bármelyik kéz használható, meggátlására pedig a test, a fej, a váll, a comb, még a térd is – az alsó lábszárral viszont tilos érinteni a labdát, a kapusokat kivéve. Gól a pálya bármely pontjáról elérhető, kivéve az ellenfél kapuja előtt, attól hat méterre meghúzott vonallal kijelölt büntetőterületet: a támadó nem léphet ezen belülre, a vonalat sem érintheti a lábával – ugyanakkor elrugaszkodva a levegőben betörhet ide, feltéve, ha a labdát az előtt dobja el, hogy a lába ismét talajt ér.
A labda kapuig juttatásánál fontos figyelembe venni, hogy egy játékos csak hármat léphet anélkül, hogy a labdát lepattintaná, majd a pattintást követően még három lépésre van lehetősége, de utána már passzolnia vagy lőnie kell. További restrikció, hogy a láb elmozdítása nélkül csupán három másodpercig tartható kézben a labda.
A védőgárda különféle szabálytalanságokkal igyekszik meggátolni a gólszerzést: a súlyosabbakért a mérkőzések elején sárga lapot adnak, a kirívókért pedig kétperces kiállítás jár – ez utóbbit le is kell ülni, azaz semmi sem oldja fel az időtartamot. A durvaságot azonnali piros lappal kell büntetni: a kizárt játékos nem térhet vissza a pályára, de helyette beállhat más a két perc leteltét követően. Szabálytalanságnak számít elvben minden testi kontaktus, jóllehet a modern kézilabdában az apróbb lökéseket, fogásokat már nem számítják szabálytalannak. A támadó is követhet el szabálytalanságot: ha a védő előtte áll, nem lökheti odébb egyik testrészével sem.
A büntetőterület határvonalával párhuzamosan meghúzott szaggatott vonalról kell elvégezni az azon belüli faultokért megítélt szabaddobásokat: ilyenkor a védőknek a hatos vonalra kell visszahúzódniuk, a támadóknál pedig senki sem tartózkodhat a szaggatotton belül. A szabaddobás elvileg egyből rálőhető, a valóságban ez igen ritka, általában lepasszolják a labdát.
Ha a védő úgy szabálytalankodik a támadóval szemben, hogy lábával a büntetőterületet érinti, vagy eléugorva a büntetőterület légterében blokkol, akkor büntetődobást kell ítélni, amelyet hét méterről kell elvégezni. Szintén ez az ítélet, ha ziccerben kapura törő játékossal szemben hátulról szabálytalankodnak, függetlenül attól, hogy a védő nem a büntetőterületen belül követte el a szabálytalanságot. Ijeszteni, lövőcseleket bemutatni lehet, azaz nem kell azonnal eldobni a labdát. A kapus a gólvonal és a kapujától öt méterre meghúzott vonalon belül bárhová helyezkedhet.
Ha a labda az alapvonalon túlra kerül, akkor: sarokdobás következik, amennyiben a védőjátékos érintette utoljára; kapuskidobás következik, amennyiben a kapus érintette utoljára, vagy a támadócsapat tagja.
Ellentétben a vízilabdával és a kosárlabdával, itt nincs időlimit a támadásokra, ugyanakkor a labda járatása gólszerzésre kell irányuljon, ellenkező esetben a bírók passzív játékért elvehetik a labdát a támadótól. A passzív játék meghatározása nem egyszerű, a szabálykönyv szerint ha egy csapat semmilyen szándékot nem mutat a góllövésre, nem gyorsítja a játékát, a szabaddobásoknál észrevehetően húzza az időt, játékosa tiszta gólhelyzetből visszaadja a labdát, akkor a játékvezetők felteszik a kezüket, ami azt jelenti, hogy ha a következő három passz során nem lövi el a labdát a támadó csapat, akkor el fogja veszteni azt. Folyamatos és egyértelmű szabálytalanságokkal megtört támadásnál nem lehet passzív játékot megítélni, továbbá a passzív kézjelzés hatálya megszűnik, ha a támadócsapat ellőtte a labdát, de az visszakerült hozzá a kapusról vagy a kapufáról visszapattanva; vagy ha a védekező csapatból valakit kiállítanak a kézjelzést követő játékfázisban. (forrás: http://www.mob.hu/engine.aspx?page=kezilabda)
 

ESZTI
 
Kézilabda
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 

Esztike

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Források
 
Következő meccs

 2010. október 30. 18:00   Győri Audi ETO KC - Veszprém

 

 

 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!