Tóth Eszter szurkolói honlapja
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Frissítés

 

10.27. MECCSEK!!!

 

 

 

Beállítás Kezdőlapnak!

Menü
 
Eszti

 
Eszti meccsei
 
Linkek
 
Számláló
Indulás: 2009-09-15
 

Layouts

 

 

A sportág szabályainak rövid leírása a következő.
Hét fő alkot egy csapatot (öt cserejátékos ülhet a padon, bármikor lehet cserélni, de csak a kijelölt helyen lehet elhagyni a pályát), közülük egy a kapus, aztán a támadóknál szerepel két szélső, két átlövő, egy irányító és egy beállós. A kétszer 30 perces mérkőzésen a cél: gólt lőni az ellenfél kapujába (az óra folyamatosan fut, viszont a játékvezetők megállíthatják, ha úgy vélik, hosszabb megszakítás következik: sérülés, kiállítás, messzire száll a labda, törölni kell a pályát – ilyenkor az ő jelzésük után indítható újra a stopper). A góllövéshez nyilvánvalóan bármelyik kéz használható, meggátlására pedig a test, a fej, a váll, a comb, még a térd is – az alsó lábszárral viszont tilos érinteni a labdát, a kapusokat kivéve. Gól a pálya bármely pontjáról elérhető, kivéve az ellenfél kapuja előtt, attól hat méterre meghúzott vonallal kijelölt büntetőterületet: a támadó nem léphet ezen belülre, a vonalat sem érintheti a lábával – ugyanakkor elrugaszkodva a levegőben betörhet ide, feltéve, ha a labdát az előtt dobja el, hogy a lába ismét talajt ér.
A labda kapuig juttatásánál fontos figyelembe venni, hogy egy játékos csak hármat léphet anélkül, hogy a labdát lepattintaná, majd a pattintást követően még három lépésre van lehetősége, de utána már passzolnia vagy lőnie kell. További restrikció, hogy a láb elmozdítása nélkül csupán három másodpercig tartható kézben a labda.
A védőgárda különféle szabálytalanságokkal igyekszik meggátolni a gólszerzést: a súlyosabbakért a mérkőzések elején sárga lapot adnak, a kirívókért pedig kétperces kiállítás jár – ez utóbbit le is kell ülni, azaz semmi sem oldja fel az időtartamot. A durvaságot azonnali piros lappal kell büntetni: a kizárt játékos nem térhet vissza a pályára, de helyette beállhat más a két perc leteltét követően. Szabálytalanságnak számít elvben minden testi kontaktus, jóllehet a modern kézilabdában az apróbb lökéseket, fogásokat már nem számítják szabálytalannak. A támadó is követhet el szabálytalanságot: ha a védő előtte áll, nem lökheti odébb egyik testrészével sem.
A büntetőterület határvonalával párhuzamosan meghúzott szaggatott vonalról kell elvégezni az azon belüli faultokért megítélt szabaddobásokat: ilyenkor a védőknek a hatos vonalra kell visszahúzódniuk, a támadóknál pedig senki sem tartózkodhat a szaggatotton belül. A szabaddobás elvileg egyből rálőhető, a valóságban ez igen ritka, általában lepasszolják a labdát.
Ha a védő úgy szabálytalankodik a támadóval szemben, hogy lábával a büntetőterületet érinti, vagy eléugorva a büntetőterület légterében blokkol, akkor büntetődobást kell ítélni, amelyet hét méterről kell elvégezni. Szintén ez az ítélet, ha ziccerben kapura törő játékossal szemben hátulról szabálytalankodnak, függetlenül attól, hogy a védő nem a büntetőterületen belül követte el a szabálytalanságot. Ijeszteni, lövőcseleket bemutatni lehet, azaz nem kell azonnal eldobni a labdát. A kapus a gólvonal és a kapujától öt méterre meghúzott vonalon belül bárhová helyezkedhet.
Ha a labda az alapvonalon túlra kerül, akkor: sarokdobás következik, amennyiben a védőjátékos érintette utoljára; kapuskidobás következik, amennyiben a kapus érintette utoljára, vagy a támadócsapat tagja.
Ellentétben a vízilabdával és a kosárlabdával, itt nincs időlimit a támadásokra, ugyanakkor a labda járatása gólszerzésre kell irányuljon, ellenkező esetben a bírók passzív játékért elvehetik a labdát a támadótól. A passzív játék meghatározása nem egyszerű, a szabálykönyv szerint ha egy csapat semmilyen szándékot nem mutat a góllövésre, nem gyorsítja a játékát, a szabaddobásoknál észrevehetően húzza az időt, játékosa tiszta gólhelyzetből visszaadja a labdát, akkor a játékvezetők felteszik a kezüket, ami azt jelenti, hogy ha a következő három passz során nem lövi el a labdát a támadó csapat, akkor el fogja veszteni azt. Folyamatos és egyértelmű szabálytalanságokkal megtört támadásnál nem lehet passzív játékot megítélni, továbbá a passzív kézjelzés hatálya megszűnik, ha a támadócsapat ellőtte a labdát, de az visszakerült hozzá a kapusról vagy a kapufáról visszapattanva; vagy ha a védekező csapatból valakit kiállítanak a kézjelzést követő játékfázisban. (forrás: http://www.mob.hu/engine.aspx?page=kezilabda)
 

ESZTI
 
Kézilabda
 
Szavazz!
Lezárt szavazások
 

Esztike

 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Források
 
Következő meccs

 2010. október 30. 18:00   Győri Audi ETO KC - Veszprém

 

 

 

Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    Lakatos munka- Épületlakatos munka- Haidekker kerítés - Haidekker kapu- Teraszkorlát- Lakatos munka szerelés- Hullámrács    *****    Itachi Shinden második fejezet!! - ÚJ FEJEZET - Felkerült a könyv második harmada!! Konoha.hu - KATT!! KATT! KATT!! KATT    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor – kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény – minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA